رییس پارك علم و فناوری یزد خواستار بازاریابی مناسب برای كاشی و سرامیك ایران شد


تهران - رییس پارك علم و فناوری یزد گفت :كشورهای عربی منطقه تا دوسال پیش برای تهیه كاشی و سرامیك از ایران درنوبت بودند اما امروز چین بازار كاشی و سرامیك منطقه را در اختیار دارد بنابراین نیاز است كه بازاریابی مناسب برای كاشی و سرامیك ایرانی انجام شود.
'محمد علی امراللهی ' روز شنبه ‌در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در حال حاضر كاشی و سرامیك چین تامین كننده بازار ایران و كشورهای منطقه شده و این امر موجب شده است كه سرامیك داخلی مشتری نداشته باشد
وی خاطرنشان كرد كه كانون هماهنگی دانش صنعت لعاب ، سرامیك و كاشی سال گذشته به منظور رونق این صنعت در كشور زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد .این كانون هم اكنون در حال تدوین نقشه راه است تا ارتباط میان دانشگاه و صنعت را آسیب شناسی كند.

امراللهی راه اندازی بورس ایده را از دیگر فعالیت های پارك علم و فناوری یزد اعلام كرد و گفت : ایده هایی كه هر سال در جشنواره ایده های برتر مطرح می شد در حد یك طرح جمع آوری و پس از آن فراموش می شد و جنبه كاربردی پیدا نمی كرد. ‌از سال گذشته بورس ایده ها در پارك علم و فناروری یزد راه اندازی شد.در این بورس ایده های برتر و كاربردی دسته بندی می شود و سپس در اختیار وزارتخانه ها و سازمانهای مربوطه قرار می گیرد.

به گفته وی بورس ایده به منظور حمایت طراحان و فناوران جوان برای اجرایی شدن ایده های آنها راه اندازی شده است .