از مزيت هاي صنعت كاشي در ايران استفاده صحيح نمي شود.

وی عنوان داشت مبحث بعدی که نیاز به توجه ویژه دارد، این است که اماکن مصرف کاشی در حال تغییر و در حقیقت پتانسیل افزایشسرانه مصرف وجود دارد، بنابراین جلب رضایت و تأمین سلائق و نقطه نظرات مصرفکنندگان که به گروه عام و خاص قابل تفکیک هستند از اهمیت شایانی برخوردار و با توجه به رقابت بسیار سنگین حاکم بر این صنعت بهدلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا، میبایستی سر لوحه استراتژی تولیدکنندگان قرار گیرد. خوشبختانه در همین راستا دستگاه چاپدیجیتال نیز در تعدادی از کارخانجات تولیدی نصب و شروع به کار نموده و باعث افتخار است که امکان تولید با رنگهای متفاوت همزمان در سطح یک کاشی وجود دارد.
نکته بعدی که باید به آن اشاره نمود و حائز اهمیت است، بحث صادرات کاشی و سرامیک میباشد که با توجه به کیفیت کاشی ایرانی میتوانیم در جستجوی بازارهای صادراتی جدید به غیر از کشورهای عراق و افغانستان نیز باشیم، بهطور مثال میتوان به بازارهای حاشیه خاورمیانه، آسیایمیانه و آفریقا اشاره نمود که این امر در صورت کمک و مساعدت دولت محترم و اتاق بازرگانی قطعاً قابل اجرا خواهد بود .
در پایان بهعنوان خدمتگزار از تمامی واحدهای صنفی درخواست میگردد که همکاری تنگاتنگ با اتحادیه بهعنوان امین و مسئول مجموعه صنفی داشته و مشکلات صنفی خود را با اتحادیه در میان گذاشته و به اتفاق نسبت به حل آن بکوشیم .
منبع مطلب : نشريه سراميك و ساختمان
http://www.ceramic-sakhteman.com