از مزيت هاي صنعت كاشي در ايران استفاده صحيح نمي شود.

وی عنوان داشت مبحث بعدی که نیاز به توجه ویژه دارد، این است که اماکن مصرف کاشی در حال تغییر و در حقیقت پتانسیل افزایشسرانه مصرف وجود دارد، بنابراین جلب رضایت و تأمین سلائق و نقطه نظرات مصرفکنندگان که به گروه عام و خاص قابل تفکیک هستند از اهمیت شایانی برخوردار و با توجه به رقابت بسیار سنگین حاکم بر این صنعت بهدلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا، میبایستی سر لوحه استراتژی تولیدکنندگان قرار گیرد. خوشبختانه در همین راستا دستگاه چاپدیجیتال نیز در تعدادی از کارخانجات تولیدی نصب و شروع به کار نموده و باعث افتخار است که امکان تولید با رنگهای متفاوت همزمان در سطح یک کاشی وجود دارد.
نکته بعدی که باید به آن اشاره نمود و حائز اهمیت است، بحث صادرات کاشی و سرامیک میباشد که با توجه به کیفیت کاشی ایرانی میتوانیم در جستجوی بازارهای صادراتی جدید به غیر از کشورهای عراق و افغانستان نیز باشیم، بهطور مثال میتوان به بازارهای حاشیه خاورمیانه، آسیایمیانه و آفریقا اشاره نمود که این امر در صورت کمک و مساعدت دولت محترم و اتاق بازرگانی قطعاً قابل اجرا خواهد بود .
در پایان بهعنوان خدمتگزار از تمامی واحدهای صنفی درخواست میگردد که همکاری تنگاتنگ با اتحادیه بهعنوان امین و مسئول مجموعه صنفی داشته و مشکلات صنفی خود را با اتحادیه در میان گذاشته و به اتفاق نسبت به حل آن بکوشیم .
منبع مطلب : نشريه سراميك و ساختمان
http://www.ceramic-sakhteman.com
سرامیک مشتق از کلمه keramos یونانی است که به معنی سفالینه یا شئی پخته شده است. در واقع منشا پیدایش این علم همان سفالینههای ساخته شده توسط انسانهای اولیه هستند. در واقع قبل از کشف و استفاده فلزات، بشر از گلهای رس به علت وفور و فراوانی آنها و همچنین شکلگیری بسیار خوب آنها در در صورت مخلوط شدن با آب و درجه حرارت نسبتاً پایین پخت آنها استفاده میکرد. آلومینوسیلیکاتها که خاکهای رسی خود آنها به حساب میآیند، از عناصر آلومینیوم، سیلیسم و اکسیژن ساخته میشوند که این سه عنصر بر روی هم حدود 85 درصد پوسته جامد کره زمین را تشکیل میدهند. این سه عنصر فراوانترین عناصر پوسته زمین هستند.